OFERTA SPECJALNA
JESIENNA
PROMOCJA
10 X 0% bez kosztów i odsetek
oraz RABTAT
Teraz od każdej wyceny odejmujemy aż 1001 zł
Z czego składa się instalacja LPG? Instalacja gazowa w samochodzie nie ma jednej, sztywno określonej budowy. W zależności od specyfikacji samochodu, a konkretnie silnika, może się składać z większej bądź mniejsze ilości elementów. Dodatkowymi elementami instalacji są np. lubryfikacja, czy emulator benzyny. W wersji podstawowej jednak taka instalacja zawiera:
Zbiornik – Może być toroidalny montowany w miejscu koła zapasowego dzięki czemu można zachować całe dostępne miejsce w bagażniku. Pojemność takiego zbiornika wynosi od 28 do około 39 litrów gazu. Drugą możliwością jest zbiornik w kształcie walca – również montowany w bagażniku. Pojemność tego typu zbiorników osiąga nawet 120 litrów. Trzecią opcją jest zbiornik montowany pod samochodem – tego typu zbiorniki są dopasowywanie indywidualnie do każdego typu samochodu oraz preferencji klienta.
Wlew – Jak sama nazwa wskazuje służy do napełniania zbiornika J Wlewy mogą być montowane w różnych miejscach. Najpopularniejsze miejsca to w klapce wlewu benzyny oraz zderzaku. Zdarzają się także inne miejsca ale my praktykujemy wcześniejsze dwa rozwiązania
Wielozawór – Jak sama nazwa wskazuje łączy ze sobą kilka zaworów. Precyzyjnie jest to zespól zaworów zapewniający prawidłowe i bezpieczne użytkowanie instalacji. Odpowiada za niedopuszczenie do przepełnienia zbiornika i umożliwienie przepływu paliwa w kierunku silnika.
Reduktor – Odpowiada za przejście gazu ze stanu ciekłego w stan gazowy. W tym celu paliwo jest ogrzewane przez gorący płyn z układu chłodzenia silnika.
Wtryskiwacze – Dzięki wtryskiwaczom silnik otrzymuje odpowiednią do aktualnego zapotrzebowania dawkę paliwa. W przypadku większości samochodów z powodzeniem można stosować to rozwiązanie, będące zminiaturyzowaną wersją elektrozaworów gazowych. Są jednak pojazdy (z reguły bardziej skomplikowane), w których zastosowanie prostych rozwiązań nie jest możliwe.
Sterownik cyfrowy – Jego zadaniem jest sterowanie działaniem całej instalacji gazowej, korekcja składu mieszanki, odczyt danych z czujników, podgrzewanie wtryskiwaczy itp. Najnowocześniejsze sterowniki posiadają bardzo rozbudowane funkcje, których nie sposób opisać w kilku zdaniach.
Przełącznik benzyna-gaz – Jak sama nazwa wskazuje jest to przełącznik paliwa. Miejsce zamontowania zależy od preferencji klienta. Najnowsze, cyfrowe przełączniki spełnia szereg funkcji od wyboru i sygnalizacji optycznej oraz akustycznej trybu pracy po wskazywanie poziomu gazu w samochodach z instalacją przystosowaną do zasilania układu napędowego alternatywnym źródłem zasilania, jakim jest paliwo gazowe.
Filtry fazy lotnej oraz płynnej – Jak to filtry są odpowiedzialne za usuwanie zanieczyszczeń z paliwa. Najczęściej spotyka się, że są zamontowane w niedalekim sąsiedztwie reduktora
Sensor ciśnienia gazu – To inaczej czujnik podciśnienia. Może być montowany oddzielnie lub połączony z sterownikiem cyfrowym. Jest niezbędny do prawidłowej pracy każdego silnika. Odpowiada za utrzymanie odpowiedniego ciśnienia paliwa. W samochodach bez instalacji gazowej także występują tego typu sensory.
W te, wyżej wymienione, elementy wyposażona jest każda instalacja gazowa, natomiast poszczególne generacje posiadają jeszcze charakterystyczne dla siebie elementy, których w tym miejscu nie opisujemy.