OFERTA SPECJALNA
JESIENNA
PROMOCJA
10 X 0% bez kosztów i odsetek
oraz RABTAT
Teraz od każdej wyceny odejmujemy aż 1001 zł
Nissan Juke LPG. Nissan Juke to crossover segmentu B. Samochód wyróżnia się już na pierwszy rzut oka i nie sposób pomylić go z żadnym innym. Chociaż pojazd jest mały, charakteryzuje się dość muskularną, nieco zgarbioną sylwetką. Bez wątpienia wyróżnia się na tle konkurencji, którą stanowią takie samochody, jak Mazda CX-3, Honda HR-V, Kia Soul czy Suzuki Vitara.
Stylistyka samochodu jest oryginalna, najbardziej w oczy rzuca się układ przednich świateł, a także design wnętrza, oraz boczne szyby sprawiające, że samochód od boku wygląda dynamicznie i przypomina kask motocyklowy. Pojazd jest nieduży, i powinien bardzo dobrze spisywać się w mieście. Podwyższone zawieszenie crossovera ułatwia jazdę w środowisku pełnym krawężników, progów zwalniających oraz niedoskonałości nawierzchni.
Pod maską przedstawionego Nissana Juke znajduje silnik 1.6 DIG-T o mocy 190KM. Jest to czterocylindrowa jednostka tubodoładowana, z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Napęd standardowo przenoszony jest na przednią oś, natomiast prezentowany egzemplarz posiada napęd na cztery koła, z dołączaną tylną osią. Cały ten zestaw w tak małym samochodzie zapewnia dynamikę na bardzo zadowalającym poziomie.
Montaż instalacji LPG nie sprawia trudności, a całość pod maską wygląda bardzo estetycznie. Na pierwszy rzut oka w ogóle nie widać, że do silnika została zamontowana instalacja gazowa. Wszystkie podzespoły są ukryte i wkomponowane w oryginalne elementy samochodu.
Bagażnik, jak to w małym aucie, nie jest zbyt duży. Nie przeszkodziło to jednak w umieszczeniu zbiornika LPG o pojemności 69 l w miejscu koła zapasowego. Złącze do tankowania gazu znajduje się w całości obok zbiornika wlewu paliwa i nie wymaga stosowania dodatkowego dystansu. Jak widać, w parze z oszczędnością idzie również wygoda.
Spalanie tego silnika może przekroczyć nawet 10 l benzyny na 100 km przy dynamicznej jeździe. Po montażu instalacji LPG wykonane zostało wylitrażowanie, które pokazało sporą zmianę w poborze paliwa. Z tego względu, że silnik Nissana posiada bezpośredni wtrysk benzyny, wykonuje on jej dotryski w trakcie jazdy na gazie. Samochodem przejechaliśmy około 200 km autostradą, z prędkością w granicach 140 km/h. Spalanie, jakie udało nam się osiągnąć na 100 km wynosiło 10,5 l gazu LPG oraz 1,1 l benzyny na dotryski.
Dzięki temu, że cena gazu LPG jest niska, powinniśmy szybko odczuć oszczędność po montażu instalacji gazowej. Zużycie benzyny spada dziesięciokrotnie, więc i nasze wydatki na paliwo szybko ulegną redukcji.