OFERTA SPECJALNA
JESIENNA
PROMOCJA
10 X 0% bez kosztów i odsetek
oraz RABTAT
Teraz od każdej wyceny odejmujemy aż 1001 zł
Volvo XC90 zabudowa zbiornika. Prezentowany samochód z zamontowaną instalacją gazową to największy SUV szwedzkiej marki. Volvo XC90 produkowane jest od 2002 roku. Ta II generacja powstała w 2014 roku ale nadal wygląda nowocześnie i świeżo. Model, w którym wykonaliśmy montaż instalacji gazowej pochodzi z roku 2021, jest fabrycznie nowy i ma zaledwie 2.5 tys. km całkowitego przebiegu. Jest to samochód ogromny, ma ponad 1,8 m wysokości.
Jest również przestronny, posiada mocny silnik i bogato wyposażone oraz doskonale wyciszone wnętrze. Znajduje się tam pionowy ekran inforozrywki, nagłośnienie Bowers & Wilkins i szwedzkiej firmy kryształowy drążek do zmiany biegów. Charakterystycznymi elementami z przodu pojazdu są lampy w kształcie ułożonej poziomo litery T, która symbolizuje „młot Thora” oraz duża atrapa chłodnicy z logo Volvo.
Instalację LPG zamontowaliśmy pod maską w sposób prawie niewidoczny. Wszystko wygląda tak jak w oryginale. Cylindryczny zbiornik na gaz LPG o pojemności 90 litrów umieściliśmy w bagażniku pod specjalnie zamocowana półką. Ze względu na 80% stopień zapełniania można do niego zatankować 74 litry gazu. Pod klapką wlewu benzyny zamontowaliśmy estetycznie pełne złącze na tankowanie LPG. Robi wrażenie jakby znajdowało się tam fabrycznie.
Samochód jest wyposażony w silnik o pojemności 2 litry, który generuje moc 300 KM. Jest on wspomagany przez silnik elektryczny mild hybrid, czyli tzw. miękka hybryda. W Auto Mix montowaliśmy już instalacje gazowe do samochodów Volvo S90, który był wyposażony również w silnik elektryczny i Hyundai Tucson z miękką hybrydą. Po tym jak wykonaliśmy w Volvo XC90 montaż instalacji LPG litrażowaliśmy samochód na odcinku autostrady o długości 200 km ze stałą prędkością 140 km/h. Jeśli chodzi o spalanie LPG uzyskaliśmy rewelacyjny wynik – tak duże auto spaliło tylko 13 litrów litrów gazu na 100 km. Do tego niecały 1 litr benzyny. Ta instalacja gazowa z napełnionym zbiornikiem umożliwia przejechanie jednorazowo około 500 km, w zależności od dynamiki jazdy.
Przy mniejszej prędkości na przejazdach lokalnych można obniżyć zużycie LPG nawet do 10 litrów. Biorąc pod uwagę, że cena LPG jest dwukrotnie niższa od ceny benzyny, nawet jeżdżąc na autostradach i drogach szybkiego ruchu, koszt eksploatacji samochodu redukuje się do połowy. Volvo XC90 to bardzo duży i mocny samochód, więc pokonanie dystansu 100 km za 30 zł to jest bardzo dobry wynik. W związku z tym koszt instalacji gazowej szybko się zwróci. Instalacje LPG nie wpływają na dynamikę jazdy; samochód ma nadal bardzo dobre przyspieszenie. Gdy jest zamontowana instalacja gazowa cena zakupu paliwa jest niższa a właściciel nie traci nic na komforcie jazdy.
W Auto Mix wykonaliśmy już kilkadziesiąt realizacji montażu instalacji gazowej do tego modelu. Zbiornik na gaz LPG umieszczamy w bagażniku. Volvo XC90 jest samochodem 7-osobowym, w związku z tym ma 3 rzędy siedzeń. Fabrycznie po złożeniu trzeciego rzędu bagażnik ma około 700 litrów pojemności. Po zamontowaniu w nim zbiornika LPG nadal pozostaje dużo miejsca na załadunek. Zbiornik jest cylindryczny, ma średnicę 36 cm i całkowitą pojemność 60 litrów.
Moglibyśmy zamontować większy zbiornik ale prezentowany model jest wyposażony w układ pneumatyczny. Butle umożliwiające jego działanie są umieszczone po bokach wnętrza bagażnika. Ogranicza to przestrzeń pod zabudowę zbiornika. Niektóre modele nie posiadają układu pneumatycznego, więc w ich bagażniku da się umieścić zbiornik 70-litrowy. Zabudowa zbiornika wykonana jest z zastosowaniem estetycznie wykonanej półki.
Półka została wykonana na zamówienie przez zewnętrzną firmę. Zrobiona jest z drewna, które jest materiałem twardym i trwałym. Całość pokryta jest tkaniną podobną pod względem wyglądu i jakości do tej, którą wyłożony jest bagażnik. Półka ma wysokość 11,5 cm a szerokość pozwala na osłonięcie również dwóch butli od układu pneumatycznego znajdujących się w bocznych częściach bagażnika.
Przy rozłożeniu trzeciego rzędu siedzeń miejsca w bagażniku jest niewiele, więc te 11,5 cm podwyższenia progu załadunku nie robi większej różnicy. Wystarcza przestrzeni na umieszczenie drobnych zakupów. W konfiguracji ze złożonym trzecim rzędem siedzeń, pomimo znajdującej się w bagażniku zabudowy zbiornika LPG miejsca na załadunek jest bardzo dużo.