OFERTA SPECJALNA

JESIENNA
PROMOCJA

10 X 0% bez kosztów i odsetek
oraz RABTAT

WYCENA INSTALACJI LPG

Teraz od każdej wyceny odejmujemy aż 1001 zł

Z czego składa się instalacja LPG? 

WYCENA INSTALACJI LPG

Zobacz z czego składa się instalacja LPG w Twoim samochodzie?

Z czego składa się instalacja LPG? Instalacja gazowa w samochodzie nie ma jednej, sztywno określonej budowy. W zależności od specyfikacji samochodu, a konkretnie silnika, może się składać z większej bądź mniejsze ilości elementów. Dodatkowymi elementami instalacji są np. lubryfikacja, czy emulator benzyny. W wersji podstawowej jednak taka instalacja zawiera:

Z czego składa się instalacja LPG

1. Zbiornik na gaz LPG

Zbiornik – Może być toroidalny montowany w miejscu koła zapasowego dzięki czemu można zachować całe dostępne miejsce w bagażniku. Pojemność takiego zbiornika wynosi od 28 do około 39 litrów gazu. Drugą możliwością jest zbiornik w kształcie walca – również montowany w bagażniku. Pojemność tego typu zbiorników osiąga nawet 120 litrów. Trzecią opcją jest zbiornik montowany pod samochodem – tego typu zbiorniki są dopasowywanie indywidualnie do każdego typu samochodu oraz preferencji klienta.

2. Wlew gazu LPG

Wlew – Jak sama nazwa wskazuje służy do napełniania zbiornika J Wlewy mogą być montowane w różnych miejscach. Najpopularniejsze miejsca to w klapce wlewu benzyny oraz zderzaku. Zdarzają się także inne miejsca ale my praktykujemy wcześniejsze dwa rozwiązania

3. Wielozawór

Wielozawór – Jak sama nazwa wskazuje łączy ze sobą kilka zaworów. Precyzyjnie jest to zespól zaworów zapewniający prawidłowe i bezpieczne użytkowanie instalacji. Odpowiada za niedopuszczenie do przepełnienia zbiornika i umożliwienie przepływu paliwa w kierunku silnika.

4. Reduktor gazu LPG

Reduktor – Odpowiada za przejście gazu ze stanu ciekłego w stan gazowy. W tym celu paliwo jest ogrzewane przez gorący płyn z układu chłodzenia silnika.

5. Wtryskiwacze

Wtryskiwacze – Dzięki wtryskiwaczom silnik otrzymuje odpowiednią do aktualnego zapotrzebowania dawkę paliwa. W przypadku większości samochodów z powodzeniem można stosować to rozwiązanie, będące zminiaturyzowaną wersją elektrozaworów gazowych. Są jednak pojazdy (z reguły bardziej skomplikowane), w których zastosowanie prostych rozwiązań nie jest możliwe.

6. Sterownik cyfrowy

Sterownik cyfrowy – Jego zadaniem jest sterowanie działaniem całej instalacji gazowej, korekcja składu mieszanki, odczyt danych z czujników, podgrzewanie wtryskiwaczy itp. Najnowocześniejsze sterowniki posiadają bardzo rozbudowane funkcje, których nie sposób opisać w kilku zdaniach.

7. Przełącznik benzyna – gaz

Przełącznik benzyna-gaz – Jak sama nazwa wskazuje jest to przełącznik paliwa. Miejsce zamontowania zależy od preferencji klienta. Najnowsze, cyfrowe przełączniki spełnia szereg funkcji od wyboru i sygnalizacji optycznej oraz akustycznej trybu pracy po wskazywanie poziomu gazu w samochodach z instalacją przystosowaną do zasilania układu napędowego alternatywnym źródłem zasilania, jakim jest paliwo gazowe.

8. Filtr fazy lotnej oraz płynnej

Filtry fazy lotnej oraz płynnej – Jak to filtry są odpowiedzialne za usuwanie zanieczyszczeń z paliwa. Najczęściej spotyka się, że są zamontowane w niedalekim sąsiedztwie reduktora

9. Sensor ciśnienia gazu

Sensor ciśnienia gazu – To inaczej czujnik podciśnienia. Może być montowany oddzielnie lub połączony z sterownikiem cyfrowym. Jest niezbędny do prawidłowej pracy każdego silnika. Odpowiada za utrzymanie odpowiedniego ciśnienia paliwa. W samochodach bez instalacji gazowej także występują tego typu sensory.

Podsumowanie

W te, wyżej wymienione, elementy wyposażona jest każda instalacja gazowa, natomiast poszczególne generacje posiadają jeszcze charakterystyczne dla siebie elementy, których w tym miejscu nie opisujemy.

Jeżeli jesteś zainteresowany wyceną instalacji LPG do Twojego samochodu, kliknij w poniższy przycisk.