Seat Leon instalacja gazowa LPG

Seat Leon 2016 1.4 TSI 150KM po montażu instalacji gazowej LPG

Seat Leon instalacja gazowa LPG. Leon to jeden z kultowych modeli Seata. Podbił serca klientów dzięki praktyczności i ekonomiczności. Do tej pory sprzedano łącznie około 2 miliony egzemplarzy. Przedstawiamy model z rocznika 2016 (III generacja) z silnikiem 1.4 TSI 150 KM oraz instalacją LPG.

WYCENA INSTALACJI LPG

Seat Leon Nowoczesny silnik

Silniki TSI o pojemności 1.4l pojawią się w autach grupy VAG już bardzo długo, prezentowaliśmy już wersję 125 KM. Ten egzemplarz to nowszy wariant – ma moc 150 KM. Zastosowano w nim bezpośredni wtrysk paliwa i turbosprężarkę, co zapewnia wysoki stosunek mocy do pojemności, a także system odłączania cylindrów (Cylinder on demand), którego głównym atutem jest ograniczenie zużycia paliwa.

Działanie tej technologii opiera się o krzywki na wałku rozrządu – to one odpowiadają za wyłączanie zaworów, a tym samym cylindrów. Zastosowanie instalacji LPG pozwala na ograniczenie i tak niewielkiego zużycia paliwa.

Ergonomia na najwyższym poziomie

Chociaż Leon to samochód klasy kompaktowej (segment C), nie sposób narzekać w nim na brak miejsca. Mimo niezbyt dużych wymiarów, dzięki którym świetnie sprawdza się w warunkach miejskich, zapewnia wystarczającą przestrzeń dla pasażerów w obu rzędach (zarówno na nogi, jak i nad głowami), a także spory bagażnik. Wnętrze wykonano z bardzo dobrej jakości materiałów, zostało też pomysłowo zaprojektowane.

Dostęp do przełączników jest bardzo dobry, a ich mnogość i intuicyjne rozmieszczenie pozwala na bezwzrokową, bezpieczną obsługę funkcji samochodu, która w dobie zastępowania wszystkich przycisków odpowiednimi opcjami w menu na ekranie dotykowym wcale nie jest już taka powszechna.

Instalacja LPG w SEACIE LEON – Oszczędność bez wyrzeczeń

Montaż instalacji LPG bezsprzecznie pozwala na znaczne obniżenie kosztów eksploatacji samochodu. W prezentowanym modelu średnie spalanie benzyny mieści się w przedziale 6-8 litrów na 100 km. Dla LPG w cyklu mieszanym wynosi ono: 5.2l gazu + 0.8l benzyny w jeździe lokalnej (prędkość jazdy do 100 km/h) oraz 8.2l + nieco powyżej 1l benzyny w jeździe autostradowej (prędkość 140 km/h).

Łatwo wyliczyć, że koszt pokonania tego samego dystansu spada o około 50%. Nie wiąże się to jednak ze zmianą w wyglądzie auta, koniecznością używania przejściówek do tankowania czy małym zasięgiem – pełnowymiarowy wlew LPG znajduje się pod fabryczną klapką wlewu benzyny, nie da się go zauważyć z zewnątrz. Zastosowano tu zbiornik toroidalny, do którego można wlać około 42 litrów gazu – zapewnia to zasięg na poziomie 600 kilometrów, co jest bardzo dobrym wynikiem.

Podsumowanie

1.4 TSI 150 KM to nowoczesna jednostka, wyposażona między innymi w bezpośredni wtrysk paliwa czy turbodoładowanie. Nie uniemożliwia to jednak montażu instalacji LPG, która pozwala obniżyć koszty eksploatacji samochodu nawet o połowę, nie ograniczając przy tym jego praktyczności ani prezencji. Co więcej, instalacja jest objęta gwarancją na okres 5 lat lub 100 000 km (pod warunkiem serwisowania co roku lub 20 000 km).

Jeżeli jesteś zainteresowany wyceną instalacji LPG do Twojego samochodu, kliknij w poniższy przycisk.

WYCENA INSTALACJI LPG