OFERTA SPECJALNA
JESIENNA
PROMOCJA
10 X 0% bez kosztów i odsetek
oraz RABTAT
Teraz od każdej wyceny odejmujemy aż 1001 zł
Na warsztat trafił do nas Hyundai ix35 z 2012 r. Pod jego maską znajduje się silnik o pojemności 1.6 o mocy 135 KM. Silnik ten nosi oznaczenie GDI (ang. Gasoline Direct Injection), co tłumaczy się jako „Wtrysk bezpośredni benzyny”. Ten silnik zadowala się od 8 – 9 litrami benzyny na każde przejechane 100 kilometrów. Instalacja LPG znacznie obniży koszty jego eksploatacji.
Silniki z wtryskiem bezpośrednim wymagają innego rodzaju instalacji LPG. W tych motorach nie można całkowicie zatrzymać spalania benzyny, gdyż w takim wypadku wtryskiwacze uległyby uszkodzeniu z powodu przegrzania się. Instalacja którą zastosowaliśmy, powoduje że mieszanka która trafia do cylindrów to w 10% benzyna a 90% gaz. W ten sposób chronimy wtryskiwacze przed przegrzaniem się i kosztowną naprawą.
W przypadku naszej firmy, udzielamy 5-letniej gwarancji na gniazda zaworowe oraz same zawory, jeżeli silnik nie jest wyposażony w popychacze zaworów. Zbiornik jaki zastosowaliśmy, to zbiornik toroidalny (montowany w miejsce koła zapasowego) o pojemności 74 litrów, z czego zatankować możemy do niego 60 litrów gazu.
Zawór tankowania umieściliśmy tuż obok wlewu benzyny, choć przy tankowaniu LPG należy zastosować adapter. Takie rozwiązanie sprawia że zawór do tankowania LPG nie jest widoczny na zewnątrz pojazdu. Po wykonaniu instalacji, sprawdziliśmy jej działanie – przy jeździe na autostradzie ze stałą prędkością 140 km/h uzyskaliśmy spalanie na poziomie 8 litrów gazu oraz 1.5 litra benzyny. Daje więc nam to oszczędność na poziomie 48%.
Silnik znajdujący się w samochodzie nie jest wyposażony w hydrauliczne popychacze zaworów. W takim przypadku należy kontrolować luzy zaworowe co ok. 40 000 przejechanych kilometrów. Zaniedbanie takiego serwisu prowadzi do wypalenia zaworów, oraz samych gniazd zaworowych – ich późniejsza wymiana jest kosztowna. Wiele innych warsztatów nie informuje o tym klientów, co później prowadzi do tych, oraz innych awarii.
Nasz warsztat z kolei specjalizuje się także w regulacji luzów zaworowych. Polega to na rozebraniu góry silnika, zdjęcia pokrywy zaworów, a później sprawdzeniu rzeczonych luzów przy pomocy szczelinomierza. W tym przypadku zaworów było 16 – 8 ssących, oraz 8 wydechowych. Jeżeli wyniki pomiarów odbiegają od normy, należy z silnika wymontować cały rozrząd razem z wałkami, wyjąć kieliszki regulacyjne, które szlifujemy na szlifierce elektromagnetycznej.
W zależności od potrzeby, można też przy takim zadaniu wymienić uszczelkę pod głowicą. Gdy w naszym samochodzie znajduje się instalacja LPG, regulacja luzów zaworowych to jedna z czynności serwisowych, która pozwoli na długą i bezawaryjną pracę.