Przed umówieniem montażu sprawdzamy model auta, aby potwierdzić możliwość wykonania instalacji w kilka godzin. Większość pojazdów spełnia ten warunek, lecz niektóre wymagają dłuższego czasu pracy.
Rezerwacja i montaż
Ustalamy termin wizyty i montujemy instalację w naszym warsztacie w Skrzyszowie, zachowując najwyższe standardy jakości.
Testy i odbiór auta
Wykonujemy jazdę próbną, regulację i przekazujemy pełną dokumentację potrzebną do rejestracji.
Dodge Durango LPG. Odpowiednio duża ilość miejsca pod klapką wlewu paliwa umożliwia zamontowanie wlewu gazu przy wlewie paliwa. Butla z gazem, która może mieć pojemność nawet do 100 litrów przez budowę samochodu musi być umieszczona pod samochodem.
Taki zapas gazu pozwoli na przejechanie wielu kilometrów. Pomimo dużego rozmiaru silnika instalacja gazowa w pełni mieści się pod maską. Dużą zaletą jest cena LPG, która pozwala na szybki zwrot z inwestycji w instalacje gazowe.
Dodge Durango spalanie
Silnik Hemi o pojemności 5.7 litra w układzie V8 generuje 365 koni mechanicznych. Dodge Durango w tej wersji silnikowej spala około 16 litrów benzyny na 100 kilometrów. Spalanie LPG w tym przypadku to około 18 litrów/100km w cyklu mieszanym, czyli miejsko – autostradowym. Można to porównać do wyniku 9 litrów benzyny na 100 kilometrów. Przy prowadzeniu można odczuć gabaryty samochodu.
Zawieszenie dobrze wybiera nierówności, fotele są wygodne i dobrze trzymające w zakrętach. Przyspieszenie w trybie sportowym jest bardzo zadowalające. Nie ma mocnego uderzenia jak w modelu Dodge Charger, jednak samochód dobrze zbiera się do startu. Wyprzedzanie nie będzie stanowiło żadnego problemu. Amerykańskie jednostki bez problemy znoszą instalacje LPG.
Jaka oszczędność po montażu instalacji LPG w Dodge Durango
W przypadku amerykańskich samochodów z dużym silnikiem montaż instalacji LPG jest bardziej opłacalny niż w przypadku aut europejskich. Gaz LPG dobrze współpracuje z prostymi w konstrukcji jednostkami z USA. Oczywistym jest, że inwestycja zwraca się tym szybciej, im większe jest spalanie oraz im więcej samochód pokonuje kilometrów.
W przypadku aut amerykańskich silniki są budowane w dość konwencjonalnej technologii, plusem w tym przypadku jest koszt montażu instalacji. Montaż dobrej instalacji gazowej kosztuje często mniej niż „zagazowanie” nowoczesnej, ale wysilonej jednostki europejskiej z bezpośrednim wtryskiem benzyny – dzięki temu inwestycja w instalację z reguły zaledwie po kilku miesiącach.
Przy dobrze zestrojonej instalacji gazowej, w przypadku dużych silników, szczególnie współpracujących z automatycznymi skrzyniami biegów, nie ma mowy o jakimkolwiek spadku osiągów.
Zobacz galerię zdjęć z realizacji montażu instalacji LPG w Dodge Durango:
Dodge Durango LPG Podsumowanie
Można z pewnością stwierdzić, że instalacja LPG w autach amerykańskich jest lepszym pomysłem niż w autach europejskich, w których wysilone silniki mogą źle odbierać gaz. Ze względu na duże zapotrzebowanie na paliwo inwestycja zwraca się bardzo szybko, a dźwięk amerykańskiego silnika V8 nie musi być drogi w utrzymaniu.
Jeżeli jesteś zainteresowany wyceną instalacji LPG do Dodge Durango, kliknij w poniższy przycisk.
Monumentalny Dodge Durango SRT z 2022 roku to przykład amerykańskiego SUV-a, który łączy komfort podróżowania z wyjątkową mocą. Wykorzystuje wolnossący silnik benzynowy 6.4 HEMI V8 o mocy 475 KM i maksymalnym momencie obrotowym, który pozwala na dynamiczną jazdę mimo masywnej konstrukcji. W tej realizacji montaż LPG wykonano w taki sposób, by w pełni zachować fabryczny wygląd jednostki napędowej oraz jej charakter, a wszystkie podzespoły instalacji zostały estetycznie ukryte pod osłonami silnika.
Instalacja gazowa w tym modelu to nowoczesny system sekwencyjnego wtrysku gazu, skalibrowany indywidualnie dla tej jednostki HEMI. Zastosowano komponenty najwyższej klasy, odporne na wysoką temperaturę pracy i duży pobór paliwa. Właściwa konfiguracja zapewnia pełną kompatybilność z automatyczną skrzynią biegów i elektroniką pojazdu. Montaż przeprowadzono z zachowaniem najwyższych standardów estetyki i bezpieczeństwa.
Dodge Durango SRT to model samochodu LPG, w którym kluczowym aspektem było zachowanie zarówno osiągów, jak i komfortu jazdy. Dzięki dopasowanemu sterownikowi oraz precyzyjnemu strojeniu map gazowych pojazd zachowuje pełną dynamikę i płynność przełączania między paliwami. Głównym celem realizacji było maksymalne ograniczenie kosztów eksploatacji bez kompromisu w zakresie osiągów.
Parametry instalacji i konfiguracja zbiornika
W prezentowanym Dodge Durango SRT zastosowano zbiornik toroidalny o pojemności 72 litrów brutto, umieszczony pod podłogą bagażnika. Z uwagi na 80-procentowy stopień napełnienia możliwe jest tankowanie około 58 litrów LPG, co w praktyce pozwala na uzyskanie zasięgu ponad 300 km w trybie mieszanym. Rozwiązanie to zachowuje oryginalną funkcjonalność przestrzeni bagażowej – nie ogranicza pojemności ani możliwości złożenia trzeciego rzędu siedzeń.
Wlew gazu został ukryty pod klapką wlewu paliwa, co pozwala na szybkie i wygodne tankowanie bez ingerencji w wygląd nadwozia. Taka konfiguracja zachowuje pełną ergonomię użytkowania pojazdu i nie wymaga dodatkowych elementów montowanych na zewnątrz. Elementy instalacji – parownik, filtry oraz listwy wtryskowe – rozmieszczono w sposób zapewniający równomierną pracę każdej sekcji silnika V8.
Zastosowany osprzęt zapewnia stabilne ciśnienie i precyzyjne dawkowanie gazu nawet przy wysokich obrotach. To szczególnie ważne w przypadku dużych, wolnossących jednostek, gdzie zapotrzebowanie na paliwo jest znaczne. Specyfikacja montażu została dobrana tak, aby instalacja LPG w pełni współpracowała z układem OBD i nie wpływała na parametry pracy silnika.
Wrażenia z jazdy i spalanie
Po montażu instalacji gazowej Dodge Durango SRT 6.4 HEMI zachowuje wszystkie swoje pierwotne cechy – potężne przyspieszenie, brzmienie silnika oraz płynność pracy układu napędowego. Przełączanie między benzyną a gazem odbywa się automatycznie i niezauważalnie dla kierowcy. Nawet przy dynamicznej jeździe jednostka reaguje natychmiastowo, a instalacja nie generuje żadnych opóźnień.
Średnie spalanie w trybie LPG wynosi około 17 litrów na 100 km, co przekłada się na koszt przejechania 100 km na poziomie około 50 zł. W warunkach miejskich można spodziewać się spalania w granicach 19–20 litrów, natomiast w trasie wartości spadają do około 15 litrów. Przy założeniu pokonywania 10 000 km rocznie, oszczędność w stosunku do benzyny wynosi około 5000 zł.
Ten model samochodu LPG to doskonały kompromis między osiągami a ekonomią. Instalacja zachowuje pełną kompatybilność z systemem Start/Stop, klimatyzacją automatyczną oraz wszystkimi funkcjami komputera pokładowego. Właściciel zyskał możliwość codziennego korzystania z SUV-a klasy premium przy dwukrotnie niższych kosztach paliwa, nie rezygnując z komfortu ani mocy 475 koni mechanicznych.
Zobacz film z realizacji montażu instalacji LPG
Zobacz jak wygląda największy Warsztat w Polsce zajmujący się montażem instalacji LPG