OFERTA SPECJALNA
GRUDNIOWA
PROMOCJA
10 X 0% bez kosztów i odsetek
oraz RABTAT
Teraz od każdej wyceny odejmujemy aż 1000 zł
Dodge Durango LPG. Odpowiednio duża ilość miejsca pod klapką wlewu paliwa umożliwia zamontowanie wlewu gazu przy wlewie paliwa. Butla z gazem, która może mieć pojemność nawet do 100 litrów przez budowę samochodu musi być umieszczona pod samochodem.
Taki zapas gazu pozwoli na przejechanie wielu kilometrów. Pomimo dużego rozmiaru silnika instalacja gazowa w pełni mieści się pod maską. Dużą zaletą jest cena LPG, która pozwala na szybki zwrot z inwestycji w instalacje gazowe.
Silnik Hemi o pojemności 5.7 litra w układzie V8 generuje 365 koni mechanicznych. Dodge Durango w tej wersji silnikowej spala około 16 litrów benzyny na 100 kilometrów. Spalanie LPG w tym przypadku to około 18 litrów/100km w cyklu mieszanym, czyli miejsko – autostradowym. Można to porównać do wyniku 9 litrów benzyny na 100 kilometrów. Przy prowadzeniu można odczuć gabaryty samochodu.
Zawieszenie dobrze wybiera nierówności, fotele są wygodne i dobrze trzymające w zakrętach. Przyspieszenie w trybie sportowym jest bardzo zadowalające. Nie ma mocnego uderzenia jak w modelu Dodge Charger, jednak samochód dobrze zbiera się do startu. Wyprzedzanie nie będzie stanowiło żadnego problemu. Amerykańskie jednostki bez problemy znoszą instalacje LPG.
W przypadku amerykańskich samochodów z dużym silnikiem montaż instalacji LPG jest bardziej opłacalny niż w przypadku aut europejskich. Gaz LPG dobrze współpracuje z prostymi w konstrukcji jednostkami z USA. Oczywistym jest, że inwestycja zwraca się tym szybciej, im większe jest spalanie oraz im więcej samochód pokonuje kilometrów.
W przypadku aut amerykańskich silniki są budowane w dość konwencjonalnej technologii, plusem w tym przypadku jest koszt montażu instalacji. Montaż dobrej instalacji gazowej kosztuje często mniej niż „zagazowanie” nowoczesnej, ale wysilonej jednostki europejskiej z bezpośrednim wtryskiem benzyny – dzięki temu inwestycja w instalację z reguły zaledwie po kilku miesiącach.
Przy dobrze zestrojonej instalacji gazowej, w przypadku dużych silników, szczególnie współpracujących z automatycznymi skrzyniami biegów, nie ma mowy o jakimkolwiek spadku osiągów.
Można z pewnością stwierdzić, że instalacja LPG w autach amerykańskich jest lepszym pomysłem niż w autach europejskich, w których wysilone silniki mogą źle odbierać gaz. Ze względu na duże zapotrzebowanie na paliwo inwestycja zwraca się bardzo szybko, a dźwięk amerykańskiego silnika V8 nie musi być drogi w utrzymaniu.