OFERTA SPECJALNA
TEGO JESZCZE NIE BYŁO !
Mega oferta na najlepsze instalacje LPG
7 lat gwarancji
BEZ LIMITU KILOMETRÓW
Audi S5 LPG. Seryjny model Audi wyprodukowany został w 2013 roku. Wyposażony jest w 3-litrowy silnik V6 turbo o mocy 333 KM. Z tymi danymi podawanymi przez producenta bywa czasem różnie. Może być trochę więcej koni mechanicznych, ale też zdarza się, że jednak jest ich nieco mniej. Sprawdziliśmy na hamowni jaka jest seryjna moc tego pojazdu.
Wynik pomiaru wskazał na wykresie, że jest to całkiem dobra seria – 335 KM i 436 niutonometrów. Po przeprowadzonych u nas modyfikacjach okazało się, że samochód, który ma moc ponad 300 KM i jest wystarczająco szybki może być jeszcze lepszy. W Auto Mix zamontowaliśmy w tym samochodzie instalację LPG oraz wykonaliśmy tuning mechaniczny i soft. Po przeróbkach ponownie sprawdziliśmy parametry.
Instalacja gazowa w Audi S5 w tym modelu jest pod maską dość widoczna. Wynika to z małej ilości miejsca, co nie dało możliwości poukrywanie wszystkich elementów. Ale wszystko jest wykonane czysto i solidnie. Dodaliśmy 12 wtryskiwaczy; po 2 na każdy cylinder. Nie ma też miejsca na pełne złącze do gazu więc umieściliśmy standardowe małe i trzeba zastosować przejściówkę.
Zbiornik na gaz LPG jest zamontowany w miejscu na koło zapasowe. Ma pojemność 49 litrów. Zadanie było nieco utrudnione, bo w tym miejscu fabrycznie znajduje się akumulator. Przenieśliśmy go w boczną część bagażnika. Wszystko jest zabudowane tak aby na pierwszy rzut oka nie było widać różnicy.
Seryjny silnik bez instalacji gazowej posiada po jednym wtrysku benzyny na cylinder. Po montażu instalacji LPG doszły po 2 wtryski na cylinder. Teraz przypada po 3 wtryski na cylinder, po to żeby samochód nie stracił mocy jeżdżąc na zasilaniu gazem.
Jeśli chodzi o dawkowanie paliwa 90% to jest gaz i 10% stale podawana benzyna. Ponieważ oprócz tego, że zrobiliśmy montaż instalacji LPG wprowadziliśmy dodatkowe modyfikacje zwiększające moc silnika, samochód obecnie jeździ dużo lepiej niż w wersji fabrycznej.
Kluczową rzeczą jaka została zmieniona w tym samochodzie żeby wygenerować większą moc jest koło pasowe kompresora. Zostało ono wymienione na mniejsze. Sam soft nie dałby takich osiągów jakie uzyskaliśmy. Po modyfikacjach i montażu instalacji gazowej samochód generuje obecnie moc 414 KM i 555 niutonometrów. (Poprzednio było to 335 KM i 436 Nm).
Przy tak ulepszonym samochodzie wielkość spalania jest sprawą drugorzędną. Jednak zawsze będzie odczuwalna wyraźna różnica w kosztach zakupu paliwa, ponieważ cena LPG jest dwukrotnie niższa od ceny benzyny. Znaczna oszczędność na paliwie po pewnym czasie zrekompensuje właścicielowi koszt instalacji gazowej.