OFERTA SPECJALNA
JESIENNA
PROMOCJA
10 X 0% bez kosztów i odsetek
oraz RABTAT
Teraz od każdej wyceny odejmujemy aż 1001 zł
Hyundai Kona LPG. Hyundai Kona to młodsza siostra Hyundaia Tucson. Na pierwszy rzut oka przypomina nam nieco Citroena C3. Sylwetka Kony jest jednak bardziej agresywna i wyróżniająca się na ulicy. Jeżeli zaś chodzi o crossovery Hyundai Kona konkuruje z Kia Stonic, Volkswagen T-Roc, a także Mazdą CX3.
To oryginalny model z dwupoziomowym układem świateł, który doskonale sprawdzi się w mieście. Jest nie za duży, ale posiada podwyższone zawieszenie, które ułatwia parkowanie przy wysokich krawężnikach. W środku nie brakuje miejsca do wygodnej jazdy.
Pod maską Hyundai Kona znajdziemy trzycylindrową jednostkę Turbo GDI o pojemności 1 l. To silnik z turbo ładowaniem i wtryskiem bezpośrednim, który generuje moc 120 KM. Montaż instalacji LPG w tym modelu nie nastręcza większych trudności. W rezultacie podzespoły idealnie komponują się z zawartością maski. Niskie ceny LPG powinny być zachętą do wyposażenia własnego samochodu w taką instalację.
Zajrzyjmy teraz do bagażnika. Hyundai Kona posiada niezbyt duży bagażnik o pojemności 361 l. W jego wnętrzu jest umieszczany zbiornik toroidalny o całkowitej pojemności 58 l, który pozwala na zatankowanie 46 l gazu LPG. Dystans jaki zostanie pokonany na pełnym tankowaniu to nawet 750 km. Złącze do tankowania znajduje się tradycyjnie pod klapką do wlewu paliwa. W przypadku Kony jest na nie wystarczająco dużo miejsca i mechanicy nie muszą stosować przejściówek. Całość wygląda bardzo estetycznie.
Hyundai Kona doskonale radzi sobie z przełączaniem pomiędzy gazem a benzyną. Kierowca praktycznie nie zauważa różnicy podczas jazdy na LPG. Moment przełączenia jest trudny do uchwycenia, więc komfort prowadzenia samochodu nie obniża się. W lecie Kona zostaje zasilona gazem tuż po odpaleniu. W zimie przy niskiej temperaturze zazwyczaj musimy przejechać 500-700 dodatkowych metrów.
Według naszych klientów spalanie benzyny w Hyundai Kona wynosi 7-7.5 l. Po montażu instalacji gazowej wykonaliśmy litrażowanie, które pokazało sporą zmianę. Na 200-kilometrowym odcinku autostrady, gdzie nie przekraczaliśmy prędkości 120 km/h, spalanie LPG wyniosło 6 l, a benzyny – 1 l. Wybierając instalację gazową, poczujemy zdecydowaną różnicę w portfelu. Cena jej montażu nie powinna powstrzymywać nas przed decyzją. Koszty zwrócą się po przejechaniu 25 tys. km.
Po montażu instalacji LPG jeździmy z reguły tanio i ekologicznie. Nie inaczej jest w przypadku Hyundai Kona. Nasze wydatki na paliwo ulegną zdecydowanej redukcji. Na każdych 100 km jazdy zaoszczędzimy 17 zł. Po przejechaniu 1000 km w portfelu zostanie więc 170 zł, a po 10 000 km – aż 1700 zł. Ze względu na niskie ceny LPG, koszt instalacji gazowej zwróci się po około 25 tys. km. Na koniec warto przypomnieć, że na instalacje LPG wykonywane w naszym warsztacie oferujemy gwarancję. Okres gwarancyjny obejmuje 5 lat, lub pierwsze 100 tys. przejechanych kilometrów.