OFERTA SPECJALNA
JESIENNA
PROMOCJA
10 X 0% bez kosztów i odsetek
oraz RABTAT
Teraz od każdej wyceny odejmujemy aż 1001 zł
Audi Q7 LPG. Audi Q7 z 2014 roku to potężny samochód nie tylko w kontekście jego gabarytów, ale również mocy drzemiącej pod jego maską. Zwłaszcza jeżeli silnik napędzający ten niemiecki SUV klasy wyższej to 3.0TFSI wraz z turbiną, które dysponuje mocą 333 KM! Wynik ten robi wrażenie, niemniej jednak spalanie potrafi przysporzyć właścicielowi takiej maszyny lekkiego bólu głowy.
Jednostka ta bowiem pochłania nawet do 15 litrów paliwa na 100 km – w prezentowanym egzemplarzu spalanie przy spokojnej jeździe mieści się w 12 litrach na 100 km. Na szczęście problem wysokiego spalania można rozwiązać, montując instalację gazową.
W prezentowanym egzemplarzu 50-litrowa butla LPG umieszczona została we wnęce przeznaczonej na koło zapasowe w bagażniku pojazdu. Zbiornik ten pozwala właścicielowi pojazdu na jednorazowe zatankowanie około 40 litrów gazu. Zawór tankowania LPG został dyskretnie umieszczony pod fabryczną klapką wlewu paliwa. W przypadku tej instalacji nie ma potrzeby korzystania przy tankowaniu ze specjalnego adapteru. Instalacja zapewni spalanie na poziomie 11 litrów gazu LPG i 2 litrów benzyny na 100 km pokonanej trasy.
Łatwo więc policzyć ile jesteśmy w stanie zaoszczędzić na każdym 100-kilometrowym odcinku pokonanym w naszym Audi Q7. Pokonując odcinek 100 km przy prędkości autostradowej (140 km/h) na samej benzynie, prezentowany pojazd spali około 14 litrów benzyny, a koszt jej zakupu wyniesie około 70 zł.
Jeżeli jednak skorzystamy z instalacji gazowej, na tym samym odcinku nasz samochód spali 13 litrów gazu LPG oraz 2 litry benzyny, w tym wypadku koszt pokonania odcinka 100 km wyniesie nas 36 zł. Oznacza to oszczędność na poziomie 49%! Czyli średnio 32 zł oszczędności na każde pokonane 100 km.
Audi Q7 to niemiecki SUV klasy wyższej produkowany od 2005 roku. Auto to zbudowane zostało na bazie płyty podłogowej koncernu VAG o symbolu PL71, którą dzieli z takimi modelami jak VW Touareg oraz Porsche Cayenne. Audi Q7 dostępne jest wyłącznie z napędem quattro, czyli na obie osie, z centralnym mechanizmem różnicowym TorSen.
W 2009 roku auto przeszło facelifting otrzymując między innymi: grill single frame z nowymi konturami, nowe przednie i tylne zderzaki, listwy boczne oraz wszystkie lampy wykonane w technologii LED. Wersja po liftowa jest również lżejsza dzięki zastosowanemu w konstrukcji aluminium. Standardowo Q7 jest bardzo bogato wyposażona m.in. w klimatyzację automatyczną, czujniki deszczu oraz zmierzchu, nawigację GPS, czy spryskiwacze z ogrzewanymi dyszami.