OFERTA SPECJALNA
JESIENNA
PROMOCJA
10 X 0% bez kosztów i odsetek
oraz RABTAT
Teraz od każdej wyceny odejmujemy aż 1001 zł
Jeep Compas instalacja LPG. Dużą popularnością w ostatnim czasie cieszy się Jeep Compas z zamontowaną instalacją gazową, dzięki której możliwe są ekonomiczne przejazdy z punktu A do punktu B. Warto zapoznać się z wersją z 2019 roku, która znacznie wyróżnia się od poprzednich wersji.
Jeep Compas 2019 1.4 MultiAir 125KM
Samochód Jeep Compas jest z 2019 r. a pod maską znajdziemy silnik z oznaczeniem Multi Air, o pojemności 1.4 litra z turbodoładowaniem, o mocy 125 KM. Compas to samochód osobowy typu crossover, a następnie z Suv klasy kompaktowej, produkowany przez amerykański koncern Jeep od 2006r. Dziesięć lat później zaczęto produkować jest drugą generację tego modelu, która zadebiutowała na targach motoryzacyjnych w Los Angeles, w listopadzie 2016 r. Samochód zastąpił jednocześnie 2 modele, czyli Jeepa Compas pierwszej generacji oraz model Patriot. Korzysta również z przedłużonej platformy, użytej do budowy m.in. Fiata 500 X. Pojazd z wyglądu przypomina Jeepa Grand Cherokee, natomiast tył pojazdu nawiązuje do pierwszej generacji tego modelu.
Ciekawostką jest elektrohydrauliczny system sterowania zaworami ssącymi. System ten całkowicie eliminuje wałek rozrządu do zaworów ssących. Podstawą prawidłowego funkcjonowania systemu Multi Air jest regularna i częsta wymiana oleju. Zalety jakich można się doszukać to m.in zmniejszone spalanie paliwa, mniejsza emisja dwutlenku węgla do atmosfery. Kolejny zalety to zwiększenie mocy oraz momentu obrotowego, a także bardziej elastyczna praca silnika.
Aby lepiej zrozumieć zasadę działania, warto rozpatrzyć dwa schematy: zawór elektromagnetyczny zamknięty i zawór elektromagnetyczny otwarty. Jeśli chodzi o ten pierwszy przypadek, olej wypełnia całą przestrzeń roboczą i zachowuje się w poduszce jak ciało stałe. Sytuacja zmienia się w momencie częściowego lub całkowitego otwarcia elektrozaworu. Wówczas w poduszce nie pojawia się „przeciek”. Olej może odpływać w kierunku niskiego ciśnienia, gdyż nie pracuje już jako ciało stałe. W tym przypadku zawór zamyka się pod działaniem sprężyny, co jest niezależne od pracy wałka.
Dodatkowe informacje:
Samochód należy serwisować raz w roku bądź co 20 tyś km. Do dyspozycji jest również potężny zbiornik toroidalny o całkowitej pojemności 73 litrów, przy czym można zatankować dokładnie 59 litrów gazu, a dystans jaki pokonamy na pełnym zbiorniku to około 600 kilometrów. Średnie spalanie benzyny wynosi 9-11 litrów na 100 kilometrów, natomiast po zamontowaniu instalacji gazowej w cyklu mieszanym spala 9 litrów gazu. Wlew gazu znajduje się pod klapą obok wlewu benzyny, jednakże istnieje konieczność stosowania adaptera.