OFERTA SPECJALNA
JESIENNA
PROMOCJA
10 X 0% bez kosztów i odsetek
oraz RABTAT
Teraz od każdej wyceny odejmujemy aż 1001 zł
Dodge Challenger LPG. Dodge Challenger jest ikoną amerykańskiej motoryzacji. Na samą myśl zapiera dech w piersiach i pojawia się w marzeniach wielu mężczyzn. W prezentowanym modelu, do którego została założona instalacja LPG występuje silnik sześciocylindrowy o pojemności 3,6 L i mocy 309 koni mechanicznych. Jest to jednostka wolnossąca z wtryskiem pośrednim, posiadająca automatyczną skrzynię biegów z napędem na tylną oś.
Cylindryczny zbiornik mieszczący się w bagażniku posiada pojemność 80 litrów, co umożliwia użytkownikowi zatankowanie 65 litrów gazu. Zasięg, który kierowca może pokonać na jednym tankowaniu to ponad 400 kilometrów, przy spalaniu 14 – 16 litrów na 100 kilometrów. Warto wspomnieć, że spalanie benzyny mieści się w granicach 13 L – 15 L na 100 kilometrów. Oszczędność w tym wypadku wynosi nawet 50%.
Pierwsza generacja modelu Challenger została zaprezentowana w 1969 roku. Samochód miał konkurować na rynku z takimi markami jak Ford Mustang czy Chevrolet Camaro. Posiadał szeroką gamę silników – od R6 3,2 L o mocy 198 koni mechanicznych, po najmocniejszą wersję V8 7,2 L o mocy 440 koni mechanicznych. Cechował się także dość bogatym wyposażeniem jak na swoje czasy, m.in: układ klimatyzacji oraz podgrzewanie tylnej szyby. Produkcja nastała w roku 1974.
Druga generacja pojawiła się w 1978 roku pod postacią pojazdu wprost z japońskiego runku – Mitsubishi Galant Lambda. Dodge zaczął sprzedawać ten samochód pod nazwą Challenger na rynku Ameryki Północnej. Silniki, jakie występowały pod maską to wyłącznie benzynowe R4 o pojemnościach: 1,6 L, 2.0 L oraz 2,6 L. Stał się on klasycznym sportowym samochodem o kanciastych proporcjach. Sprzedaż modelu trwała do 1984 roku.
Premiera trzeciej odsłony słynnego Dodge Challengera odbyła się 6 lutego 2008 roku na Chicago Auto Show. Wiele podzespołów pochodziło od marki Mercedes, m.in: elementy przedniego i tylnego zawieszenia, płyta podłogowa, automatyczna skrzynia biegów oraz system kontroli trakcji ESP.
Egzemplarze z roku 2008 wyjechały z fabryki z oznaczeniem SRT8. Posiadały silniki V8 Hemi o pojemności 6,1 L i o mocy 431 koni mechanicznych, co czyniło z tych samochodów bestię. Była to seria limitowana, której produkcja zakończyła się w 2009 roku.,
W 2015 roku została wypuszczona limitowana wersja Hellcat. Pod maską krył się ten sam silnik Hemi co w wersji SRT8. Dzięki modyfikacjom – skrócenie skoku tłoka oraz dołożenie kompresora, udało się uzyskać moc 707 koni mechanicznych, moment obrotowy 881 Nm przy pojemności 6,2 L. Samochód przyspieszał do pierwszej setki w zaledwie 3,7 sekundy. Wersja ta była oferowana z manualną, 6-biegową skrzynią lub 8-biegowym automatem.