OFERTA SPECJALNA
JESIENNA
PROMOCJA
10 X 0% bez kosztów i odsetek
oraz RABTAT
Teraz od każdej wyceny odejmujemy aż 1001 zł
KIA CEED LPG. Od czasu gdy niemiecki designer Peter Schreyer zajmuje się szeroko pojętym wizerunkiem samochodów KIA, zasadniczo odmienił się sposób postrzegania tej marki na świecie. Dziesięć lat temu nikt by nie pomyślał o porównywaniu KIA do marek europejskich.
Aktualnie sytuacja zmieniła się o 180 stopni. W naszym warsztacie oczywiście montujemy instalacje do samochodów tego koreańskiego producenta. Ponieważ Auto Mix to firma o zasięgu ogólnopolskim, trafiają do nas klienci z różnych części Polski. W dzisiejszym artykule omówimy szczegóły montażu instalacji gazowej w KIA Ceed GT. Przedstawione informacje można oczywiście odnieść do innych wersji KIA: Pro, czy Optima.
Przedni zderzak z wlotami powietrza, reflektory wykonane w technologii LED nawiązujące do Stingera, nieco obniżone zawieszenie i 18-calowe felgi to cechy charakterystyczne dla wersji GT. Pod maską KIA Ceed znajduje się czterocylindrowa jednostka o pojemności 1.6 T-GDI generująca moc 204 KM. Na ten niezbyt duży samochód to całkiem sporo. Instalacja gazowa oferowana przez Auto Mix jest zabudowana z dbałością o szczegóły i wygląda na fabrycznie zainstalowaną.
Zbiornik gazu znajduje się pod podłogą sporego 395-litrowego bagażnika. Został umieszczony we wnęce na koło zapasowe i ma pojemność 59 l. W praktyce zatankujemy do niego 47 l gazu. W omawianym modelu udało się zmieścić pełny zawór do tankowania LPG. Nie są więc potrzebne dodatkowe przejściówki. Dystans jaki pokonamy na pełnym zbiorniku to ok. 650 km.
Jeśli sporo podróżujesz, cena instalacji gazowej nie powinna być dla Ciebie problemem. W przypadku nowych bądź kilkuletnich samochodów nasi klienci często wykupują dodatkową gwarancję. W sytuacji gdy producent odrzuci reklamację, mogą skorzystać z dodatkowego ubezpieczenia, które kosztuje ok. 600 zł. Aby zachować dodatkową gwarancję, należy serwisować samochód co roku bądź co 15 tys. przejechanych kilometrów (w zależności co wystąpi wcześniej).
Nie ukrywamy, że samochody z wtryskiem bezpośrednim bywają problematyczne. Każda nietypowa realizacja jest dla nas wyzwaniem. Na przestrzeni lat obsłużyliśmy tysiące klientów. Nie należy się bać, zwłaszcza, że ceny LPG zachęcają.
Zmiana benzyny na LPG to bardzo dobry wybór. Przy spalaniu LPG silnik pracuje identycznie jak na zasilaniu benzyną. Nie ma różnicy w komforcie czy dynamice jazdy. Turbo sprężarka, 204 KM oraz moment obrotowy na poziomie 265 Nm w szerokim zakresie obrotów w samochodzie o masie około 1300 kg to bardzo dobre osiągi. Przyspieszenie do 100 km/h jest tutaj rzędu 7 s.
Ceny LPG są dość niskie, co pozwala sporo zaoszczędzić na paliwie. Przy średnim spalaniu w KIA Ceed na 100 kilometrów potrzebujemy ok. 8 l benzyny. Koszt pokonania 100 km w tym przypadku to więc ok. 40 zł. Samochód, który pracuje na instalacji gazowej, będzie pobierał ok. 7.5 l gazu i 1.5 l benzyny. Wartości te dotyczą jazdy autostradowej, podczas której nie przekraczaliśmy 140 km/h. Podczas jazdy lokalnej, gdy prędkość maksymalna wynosiła ok. 80km/h, spalanie wyniosło 6.5 l gazu LPG i 1.5 l benzyny. Dynamiczna jazda KIA Ceed może wiązać się ze spalaniem na poziomie nawet 15 l paliwa.
Na każdych 100 kilometrach zaoszczędzimy ok. 20 zł. Po przejechaniu 1 000 km w portfelu zostanie 200 zł, a po przejechaniu 10 000 km – aż 2 000 zł. Koszt instalacji gazowej zwróci się po ok. 25-30 tys. kilometrów. Za stosunkowo rozsądne pieniądze możemy kupić nowy, dobrze dopasowany samochód, a po montażu instalacji LPG również bardzo ekonomiczny.