Montaż instalacji krok po kroku

Wielu klientów zastanawia się jak wygląda organizacja pracy i sposób obsługi klienta w naszej firmie. Postanowiliśmy, w miarę możliwości, odpowiedzieć na to pytanie. Prezentujemy opis, krok po kroku, jak przebieg cały proces montażu instalacji gazowej w naszej firmie od momentu nawiązania kontaktu z nami do momentu w którym wysłane zostają dokumenty niezbędne do rejestracji pojazdu w Wydziale Komunikacji. Mamy nadzieję, że pozwoli to lepiej zrozumieć specyfikę naszej pracy.

separator-historia-szeroki

timeline-step-by-step-01-01

separator-historia-szeroki

Etap pierwszy: W pierwszej kolejności nawiązujemy kontakt telefoniczny (w godzinach urzędowania biura, pod numerem telefonu 32 47 26 596 wew. 2) lub osobisty (przyjazd klienta do naszej firmy). Omawiamy wtedy temat instalacji gazowej pod konkretny samochód. Podczas takiej rozmowy pytam o markę, model, rocznik samochodu, a także pojemność silnika oraz jego moc. Ewentualnie doradzamy przy zakupie samochodu pod kątem późniejszej zabudowy instalacji gazowej. W tym miejscu pojawia się też oferta wstępnej wyceny montażu.

Etap drugi: Bazując na naszym doświadczeniu do każdego montażu dobieramy optymalne podzespoły. Analizujemy też preferencje oraz możliwości finansowe klienta tak aby obie strony były zadowolone z podjętej współpracy. Po zakończeniu tego etapu wiemy już dokładnie jaka instalacja trafi pod maskę Twojego samochodu. W tym momencie trzeba wspomnieć o wstępnej diagnostyce samochodu - aby instalacja działała bezproblemowo ważne jest aby ogólny stan samochodu był dobry. Chodzi zwłaszcza o układ zapłonowy oraz elektryczny. 

Etap trzeci: Po ustaleniu szczegółów finansowych umawiamy klienta na konkretny termin montażu zgodnie z naszym aktualnym grafikiem. Czas trwania montażu instalacji wynosi zwyczajowo 3 dni robocze. Niektóre samochody wymagają jednak nieco więcej pracy i czas ten może ulec wydłużeniu. Należy też pamiętać, że w szczytowych okresach takich jak wakacje terminy ulegają automatycznemu wydłużeniu - wtedy z naszej hali wyjeżdża ponad 10 samochodów dziennie. Zapisy na montaż przyjmujemy maksymalnie z 3 tygodniowym wyprzedzeniem.

Etap czwarty: W dniu montażu klient przyjeżdża swoim samochodem do naszej firmy i otwiera formalne zlecenie na montaż instalacji w Biurze Obsługi Klienta. Pozostawia także u nas w depozycie dowód rejestracyjny pojazdu. Po zrealizowaniu części formalnej samochód trafia do Punktu Przyjęć Samochodów do Serwisu. W tym momencie następuje wstępna diagnostyka stanu technicznego pojazdu oraz omówienie szczegółów montażu. Wykonywana jest także dokumentacja techniczna ewentualnych usterek widocznych na samochodzie - rysy, wgniecenia, odpryski od kamieni na szybach itp.

Etap piąty: Na czas montażu oferujemy naszym klientom samochody zastępcze w dwóch wersjach - płatnej i bezpłatnej. Samochody bezpłate różni od samochodów płatnych przede wszystkim brak pełnego ubezpieczenia AC. Jest to usługa opcjonalna, wprowadzona z myślą o klientach dla których odstawienie samochodu na czas montażu może stanowić utrudnienie np. w związku z dojazdem do pracy. Jako, że jest to usługa opcjonalna to nie ma obowiązku korzystania z samochodu zastępczego jeżeli nie ma takiej potrzeby. Szczegółowy opis oferty samochodów zastępczych można znaleźć w zakładce - samochody zastępcze. Popularnego "zastępczaka" wydajemy klientom po przyjęciu samochodu na halę montażową w Biurze Obsługi Klienta.

Etap szósty: Kiedy samochód trafi na halę montażową jest ustawiany na linii tak by sprawnie przejść każdy etap montażu. Nasza praca została zorganizowana i podzielona na etapy tak, by przypominać fabrykę samochodów. Każdy z naszych instalatorów jest odpowiedzialny za swoją pracę - element po elemencie. Po zakończonym montażu samochód trafia na drogę, gdzie przeprowadzana jest kontrola jakości oraz finalne strojenie i programowanie instalacji. Tuż przed wydaniem pojazdu klientowi każdy samochód zostaje umyty na naszej myjni.

Etap siódmy: W momencie kiedy samochód trafia do myjni nasz system automatycznie wysyła do klienta wiadomość SMS z informacją o zakończonym montażu. Od tego momentu nasi klienci mają 24 godziny na odbiór samochodu i zwrot samochodu zastępczego - chyba, że ustalone zostało inaczej w dniu umawiania się na montaż. Dodatkowo zawsze informujemy klientów o zakończonym montażu telefonicznie podając ostateczne koszty zabudowy. 

Etap ósmy: Jeżeli klient skorzystał z usługi samochodu zastępczego, to przed odebraniem swojego pojazdu musi zdać "zastępczaka". Ważne aby przed przyjściem do Biura Obsługi Klienta spisać sobie aktualny stan licznika oraz uzupełnić poziom paliwa do tego samego stanu jak w dniu przekazania. W dniu zdania samochodu zastępczego nasi pracownicy sprawdzają ich stan techniczno-wizualny oraz czy nie były w samochodzie palone papiersosy. Przypominamy, że wszystkie szczegóły dotyczące samochodów zastępczych dostępne są w zakładce - samochody zastępcze.

Etap dziewiąty: Płatność 

W dniu odbioru samochodu z montażu instalacji klient dokonuje w Biurze Obsługi Klienta płatności. Oferujemy możliwość płacenia gotówką, kartą oraz skorzystania z systemów kredytowych bądź ratalnych. Komplet informacji o kredycie oraz ratach znajduje się zakładce - systemy ratalne i kredyty. Nie pobieramy żadnego rodzaju zaliczek oraz zadatków na poczet jakichkolwiek prac zleconych w naszej firmie - płatność następuje dopiero w dniu odbioru samochodu. Dotyczy to także kredytów i rat.

Etap dziesiąty: Wydanie samochodu

W dniu wydania samochodu klientowi w Biurze Obsługi Klienta przekazywane są ważne dokumenty oraz informacje. Są to: wypełniona książeczka serwisowa, której lektura jest obowiązkowa dla każdego z naszych klientów. Opisano w niej wszystkie najważniejsze informacje oraz przede wszystkim warunki gwarancji. Dla utrzymania warunków gwarancji niezbędne jest wykonywanie okresowych przeglądów instalacji w naszej firmie, co 20 tysięcy kilometrów lub co roku w zależności od tego, co nastąpi wcześniej. Należy pamiętać, że gwarancji podlegają podzespoły (reduktor, wtryski itd.), a nie elementy eksploatacyjne jak np. filtry.

Etap jedenasty: Wysyłka dokumentacji

Po 2-3 tygodniach od dnia montażu na adres klienta wysyłane są następujące dokumenty: faktura VAT stanowiąca dowód zakupu oraz homologacja. Te dokumenty są niezbędne do rejestracji samochodu w Wydziale Komunikacji. Firma Auto Mix nie ma wpływu na czas wystawienia homologacji - odpowiedzialność za to spoczywa na firmie zewnętrznej. Bardzo ważne jest aby podać więc w dniu otwarciu zlecenia poprawny adres korespondencyjny. Duplikat homologacji jest wystawiany odpłatnie i podobnie jak w przypadku oryginału nasza firma nie ma wpływu na termin jego wystawienia oraz wysyłki. 

Scroll Up